Beste patiënten,
Wij zijn ons bewust van de drukte in de praktijk en doen oprecht ons best om iedereen zo goed mogelijk verder te helpen. De laatste weken worden we echter weer geconfronteerd met een opvallend hoog aantal ziektegevallen. Dit merken jullie aan het oplopen van de wachttijd aan de telefoon en het moeilijker kunnen inplannen van afspraken.
We houden dagelijks een groot deel van onze agenda’s vrij voor acute problemen. Deze afspraken zijn online in te boeken vanaf middernacht of telefonisch vanaf 8 uur ‘s ochtends. Dringende problemen worden altijd dezelfde dag gezien, maar het vergt soms wat plan- en puzzelwerk.
Meermaals per dag komen patiënten niet opdagen zonder hun afspraak te annuleren. We betreuren dit omdat deze tijd en de mogelijkheid om een andere patiënt te helpen dan verloren gaat.
Enkele tips bij het maken van een afspraak:
- Noteer duidelijk datum en tijd bij het maken van uw afspraak.
- Moest u verhinderd zijn, gelieve dan zo snel mogelijk telefonisch af te melden. Zo kunnen we toch nog iemand anders inplannen.
- Moest u na het maken van een afspraak toch nog eerder geholpen kunnen worden, gelieve eraan te denken de eerder gemaakte afspraak af te melden. We merken dat deze afspraken vaak vergeten worden.
- Probeer afspraken voor ‘planbare zorg’ tijdig te boeken en niet pas op het laatste moment vast te leggen. We denken dan aan de opvolging van een chronische ziekte, verlengen van vaste medicatie, jaarlijks bloedonderzoek, uitstrijkjes en andere preventieve onderzoeken. Help ons er eventueel tijdens het consult aan te herinneren de volgende afspraak al te plannen indien dit mogelijk is voor u.
- Informeer de verpleegkundigen over uw probleem, zo kunnen zij in overleg met de artsen inschatten hoe dringend een consultatie nodig is.
Bedankt voor jullie begrip en geduld!
Team Maesveld